باغ پرندگان تهران در زمینی ۲۰ هکتاری در دو فاز به بهره برداری رسیده است. تنوع پرندگان بومی و غیر بومی در این باغ باعث شده تا بازدید گنندگان زیادی از تمام کشور به این باغ بیایند.

باغ پرندگان

همشهری- مهدیه تقوی راد: باغی که در آن پرندگان آزادانه در کنار بازدید کنندگان زندگی می کنند و هیچ خطری هم آنها را تهدید نمی کند. مناسب بازی این باغ برای توان یابان و معلولان باعث شده تا خانواده ها با خیال راحت تر به این باغ بیایند.

باغ پرندگان

نشانی: بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندروی شهرک امید، خیابان کوهستان

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا غروب آفتاب

هزینه بلیت: ۹۰ هزار تومان

معرفی: باغ پرندگان در واقع یک تم‌پارک تخصصی برای آشنایی کودکان و بزرگسالان با دنیای حیوانات است. این پارک بیش از ۲۰ هکتار وسعت دارد و ۲۵۰ گونه از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می‌کنند.

پرواز آزادانه پرندگان

اگر کودک شما هم به تماشای پرندگان رنگارنگ علاقه دارد، حتما بازدید از باغ پرندگان را در برنامه‌های تفریحی خانواده بگنجانید. باغ پرندگان تهران محل نگهداری خانواده انواع مختلف پرندگان از جمله طوطی‌سانان، ماکیان، گنجشگ‌سانان، کبوترسانان، پرندگان شکاری و... است. در قسمت شمالی باغ پرندگان کبوترخانه‌ای به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی ساخته شده که ۱۴۰‌مترمربع وسعت و ۱۸‌متر ارتفاع دارد و دومین کبوترخانه بزرگ در کشور است. در بدو ورود به باغ پرندگان می‌توانید این کبوترخانه را مشاهده کنید. در مسیر بازدید از فاز اول باغ، آبشارها و برکه‌های متعددی وجود دارند که انواع پرندگان آبزی مثل پلیکان، اردک و مرغابی، قوی سیاه و سفید، غاز و... را مشاهده کنید. در قسمت پرندگان آبزی باغ بین بازدیدکنندگان و حیوانات حصاری وجود ندارد. طاووس‌ها، مرغ‌های شاخدار و کبک‌ها هم آزادانه در کنار بازدیدکنندگان در باغ گردش می‌کنند. تورکشی فضای بالای باغ هم باعث شده تا پرندگان –غیر از پرندگان شکاری‌ـ به‌صورت آزادانه در باغ پرواز کنند. پرندگان شکاری اما در داخل حصارها و قفس‌ها بزرگ زندگی می‌کنند.

نوازش پرندگان اهلی

مسیر بازدید از باغ برای توانیابان و خانواده‌هایی که کالسکه همراه دارند مناسب‌سازی شده است. سایه‌بان‌ها و نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع و آلاچیق‌های چوبی، استراحتگاه مناسبی برای رفع خستگی بعد یک بازدید طولانی از باغ است. آبشارهای کوچک، برکه‌ها و پل‌های چوبی هم از مناظری زیبا برای گرفتن عکس و ثبت خاطره در این باغ به حساب می‌آید. همراه داشتن کوله پشتی، دوربین عکاسی حرفه‌ای، غذای پرندگان، حیوانات خانگی، زیرانداز و وسایل پیک نیک در باغ پرندگان ممنوع است. برای بازدید از باغ پرندگان، از کفش راحت و مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. امکان تحویل پرنده به باغ پرندگان وجود دارد. در این باغ قرنطینه‌ای برای معاینه پرندگان در نظر گرفته شده که همه‌گونه‌هایی که خود وارد محوطه شده یا مردم آنها را به باغ اهدا کردند، تحت کنترل قرار می‌گیرند و پس از تأیید سلامت وارد محوطه باغ می‌شوند. قسمت عکاسی با پرندگان از جذاب‌ترین قسمت‌های باغ پرندگان است. در این بخش بچه‌ها می‌توانند عکس‌گرفتن با پرندگانی مثل طوطی و عقاب را تجربه و از نزدیک آنها را نوازش کنند.

کد خبر 863578
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha